Mój Prąd to program, którego celem jest zwiększenie produkcji energii elektrycznej pochodzącej z mikroinstalacji fotowoltaicznych w Polsce.
Koto może skorzystać z dofinansowania:
Program „Mój prąd” skierowany jest do każdego gospodarstwa domowego, które już wytwarza prąd elektryczny z modułów fotowoltaicznych na własne potrzeby.
W szczegółowym regulaminie zaznaczono, że zwrot za fotowoltaikę przysługuje osobom fizycznym, które po 1 lutego 2020 roku zamontowały panele słoneczne o mocy od 2 do 10 kW.
Kwota dotacji: 3000 zł
Termin składania wniosków : do 22.12.2021r.
Oto najważniejsze zasady programu:
- Wnioski o dopłatę można składać już po zakończeniu całego projektuwdrożenia fotowoltaiki. Okres kwalifikowalności kosztów obejmuje od 01.02.2020 do 31.12.2023 roku.
- Za koszty kwalifikowane uznaje się koszty związane z zakupem, montażem, odbiorem i uruchomieniem instalacji PV.
- Urządzenia, wchodzące w skład instalacji muszą być nowe, czyli nie mogą być wyprodukowane wcześniej niż 24 miesięce przed montażem.
- Beneficjent, który otrzyma dotację ma obowiązek korzystać z instalacji przez okres co najmniej 5 lat od daty wypłaty dofinansowania.
- Pieniądze są przyznawane jednorazowo dla danej instalacji– jeśli zatem zainteresowany programem posiada dwa domy z instalacjami, może złożyć dwa wnioski o dofinansowanie.
- Dofinansowania nie będą mogły otrzymać instalacje montowane na budynkach mieszkalnych pokrytych azbestem. By wziąć udział w programie, beneficjent musi złożyć oświadczenie, że przed wykonaniem instalacji wymieni poszycie na własny koszt, zgodnie z zasadami prawa.
- Moc instalacji musi być obliczona tak, by ilość energii wyprodukowanej i odprowadzonej do sieci nie przekroczyła 120% energii pobranejw danym roku rozliczeniowym – niedopuszczalne jest zatem nadmierne przewymiarowywanie instalacji.
Mój prąd – wniosek online
Aby złożyć wniosek o dofinansowanie fotowoltaiki online konieczne jest posiadanie tzw. profilu zaufanego lub e-dowodu z aktywną warstwą elektroniczną. Zanim jednak przejdziesz do składania wniosku, warto przygotować skany niezbędnej dokumentacji. Do tej pory wymagane były:
- faktury za dostawę i montaż instalacji;
- dowodu zapłaty faktury lub oświadczenia o dokonaniu zapłaty;
- zaświadczenia OSD (Operatora Sieci Dystrybucyjnej) o montażu licznika, razem z numerem Punktu Poboru Mocy;
- w przypadku instalacji wykonanej własnymi siłami – oświadczenie o samodzielnym montażu.
Zapraszamy do kontaktu i złożenia wniosku z naszym biurem:
Tel: 506 116 773 lub 662 577 450